Sunday, June 9, 2013

family is more important than friends


okay now i get it kenapa orang selalu cakap yang keluarga lagi penting dari kawan. yeah kawan memang lah boleh share something yang kita tak boleh share dengan ibubapa kan. share masalah kat rumah, boyfriend ke girlfriend ke  (geeeeli) , gaduh dengan kawan lain, etc.

tapi kawan tak kekal. dah janji bestfriend bagai tapi tak kan kekal. sebab nanti sorang terasa pastu gaduh pastu sorang lagi pulak terasa last last semua terasa semua gaduh semua cari kawan lain semua lupa apa yang kita pernah buat sama sama memories gelak tawa time sedih sama sama semua akan lupa !

gaduh dengan family mesti akan baik balik sebab kita dah stuck dalam satu pokok satu ikatan darah persaudaraan bla bla bla yang sama. nak buat macammana kita satu family kan like my cousin always said "kita tak boleh tak kawan sebab kita cousin bukan kawan" aha get it?

tapi, ada kawan tu penting juga bagi pendapat fudh. apa kepentingan dia? seperti, dapat orang yang memahami, caring, and yang paling penting dapat bersama kita bila kita keseorangan. kot. hmm

tapi yang paling paling paling penting sekali dalam hidup kita ialah Allah, kita lonely mana pun, kawan tak layan ke gaduh ke family tak ada ke ALLAH TETAP ADA. Dia sentiasa ada menemani kita ketika susah dan senang. so ada masalah, share lah dengan Dia dulu sebab Dia lagi memahami.

motivasi untuk diri sendiri dan sesiapa yang membaca, thank you.


No comments:

Post a Comment